Új generációs élelmiszerek

Szerző: Variocom
2015. 04. 16., csütörtök

A Tudatos Vásárlók Egyesülete pontokba szedte az egészséges táplálkozás alapelveit. Listájukból jól látszik, hogy más egy kis tudatossággal, odafigyeléssel is rengeteg káros anyagtól óvhatjuk meg szervezetünket.

1. Egyél igazi ételt! Próbálj meg az őseid fejével gondolkodni: keresd azokat az ételeket, amelyeket még ükszüleid is ismertek, és kerüld el azokat a modern élelmiszereket, amelyeket ők már nem ismernének fel.

2. Ne dőlj be! Előfordulhat, hogy azok az élelmiszerek, amelyeket az egészséges táplálkozás elengedhetetlen részének tulajdonítanak, mégsem annyira értékesek, mint gondolnád (például a margarin ).

3. Kerüld a mesterséges anyagokat! Ha az élemiszer összetevői között olyat találsz, amit nem ismersz, inkább ne vedd meg! Bár nem biztos, hogy ezek ártalmasak, a túlzott feldolgozásra utalnak.

4. Kerüld el a szupermarketeket! Ha a helyi termelőtől vásárolsz, olyan teljes értékű zöldségekhez és gyümölcsökhöz juthatsz, amelyek frissebbek és lakóhelyed környezetéből jutnak el hozzád.

5. Válaszd a minőséget! A jó minőségű élelmiszerekből elegendő kevesebbet fogyasztani, hogy a szervezetünket megfelelő mennyiségű tápanyaggal lássuk el. Az egyik leghosszabb életű népcsoport tagjai, az okinavák, csak addig esznek, amíg azt nem érzik, hogy 80%-ban már jól laktak.

6. Részesítsd előnyben a növényi táplálékot! A növények értékes tápanyagokat tartalmaznak, és fogyasztásukkal a szervezetbe bevitt kalória mennyisége is csökkenthető (magas kalóriatartalmú magjaik kivételével). A húst nem feltétlenül kell elkerülnöd, de gondolj rá úgy, mint az étkezések ízesítőjére!

7. Ne csak a tudományt, hanem a kultúrát is kövesd! A nemzeti konyhák tradicionális ételei egészségesebbek, mint átlagos mai társaik. Nemcsak az a fontos, hogy a különböző kultúrák követői mit esznek, hanem az is, hogy ezt hogyan teszik (a francia konyha például nem főleg az ételei, hanem az étkezési szokásai miatt egészséges: kis adagok, közös étkezések és a nassolás elkerülése).

8. Főzz, ha teheted, a saját kertedből! Az évszázadok alatt kialakult konyhakultúra természetes bölcselete kiutat jelenthet a gyorskonyha csapdájából. A magadnak termesztett növényekkel már azelőtt gondoskodhatsz az egészségedről, hogy leülnél az asztalhoz enni.

9. Legyél igazi mindenevő: ne csak új ételeket próbálj ki, hanem színesítsd új fajokkal is az étrendedet! Így hatékonyan bizosíthatod szervezeted táplálékszükségletét, és jó hatással lehetsz a környezetedre is. Ha változatosan étkezel, támogathatod a természetes gazdálkodási módokat, csökkentve az egyoldalú nagyüzemi termesztés hátrányait.

Egészségtudatos receptjeinkért kattints ide vagy ide!

(A kép forrása)

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék