Új generációs élelmiszerek

Szerző: Variocom
2015. 03. 17., kedd

A paleo-étrend alapvetően azoknak a táplálékoknak a fogyasztását javasolja, amelyeket már az ősember is fogyasztott. Lássuk, mik a támogatott, és mik a tiltott ételek a paleo látásmód szerint...

Megengedett ételek a paleolit étrendben

  • Gyümölcsök
  • Zöldségek
  • Állati húsok és zsírok
  • Halfélék, tenger gyümölcsei
  • Tojás
  • Mandula, kesudió, törökmogyoró, pisztácia, fenyőmag, dió, tökmag, gesztenye
  • Hidegen sajtolt növényi olajok (olívaolaj, kókuszzsír)
  • Gombák

Megengedhető ételek bizonyos esetekben a reál-paleo étrendben

  • Paprika, paradicsom, padlizsán
  • Kemény sajtok

Tiltólistán a paleolit étrendben

  • Gabonafélék (búza, árpa, köles, zab, rizs, vadrizs, rozs, kukorica, cirok, stb.) glutén, lektin - a gyorsan felszívódó szénhidrát miatt
  • Hüvelyesek (babfélék, borsók, szója, amerikai földimogyoró, stb.) glutén, lektin - a gyorsan felszívódó szénhidrát miatt
  • Tej és tejtermékek - a tej összetevői miatt
  • Szolanin vagy lektin tartalmú zöldségek (burgonyafélék, paradicsom, paprika, padlizsán)
  • Hidrogénezett növényi olaj, transz-zsír, margarin
  • Hozzáadott cukor (fruktózt is ideértve)
  • Készételek, amelyek a fenti tiltólistán szereplő összetevők közül bármit is tartalmaznak

A szöveg forrása a Wikipédia, a kép forrásáért kattints ide.

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!